توصیه مهم به سهامدارن بورس
نوشته شده توسط : مجید

کارگزار باسابقه با اعلام اثر چند دلیل از جمله حمایت دولت در تشدید رونق بورس به سهم اولی‌ها توصیه کرد از اهرم خرید اعتباری استفاده نکنند و سراغ صندوق هایی با بازدهی یک ماهه ۸۵ درصدی بروند.

گسترش نیوز: حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان درباره روند هفته‌های اخیر معاملات بورس که با رکوردهای جدید شاخص ۷۴۱ هزار واحدی و معاملات روزانه بیش از ۱۰ و ۱۴ هزار میلیارد تومانی مواجه شده به ایرنا گفت: هر چند روند صعودی شاخص اینگونه پرشتاب نخواهد ماند اما به نظر می‌رسد تا پایان امسال، روند صعودی با شیب ملایم همراه شود و سود چشمگیری نصیب سهامداران کند.

در این میان، افزایش قیمت سهام برخی صنایع نسبت به سایر گروه‌ها بیشتر بوده اما در مجموع شاخص روند صعودی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از عواملی چون ورود حجم زیادی از ورود نقدینگی، حمایت دولت از بازار سرمایه و تشویق مردم به ورود پس‌انداز، اثر شعار سال و جهش تولید در افزایش سود و قیمت سهام شرکت‌ها، اشباع بازارهای موازی، تحلیلی‌های مبنی بر پایان دوران طلایی دلار جهانی، امکان سرمایه‌گذاری با وجوه اندک و بسیار اندک نسبت به بازار مسکن و... است.

این عوامل موجب شد چهارشنبه گذشته به دلیل عرضه شستا، استقبال بسیار خوبی از سوی سرمایه‌گذاران انجام و با صدور حدود ٩٠ هزار کد جدید، جریان ورود نقدینگی تشدید شد.

نکته مهم این است که با توجه به تجربه سال‌های گذشته و نزول پرشتاب قیمت سهام و شاخص بعد از صعود تند، اگر سرمایه‌گذاران تازه وارد اطلاعی از بازار سرمایه نداشته باشند و ندانند به سمت چه صنعت و سهامی بروند به طور قطع در آینده نزدیک متضرر خواهند شد.

این مشکل زمانی بیشتر خواهد شد که سرمایه‌گذاران جدید از اهرمی به عنوان اعتبار کارگزاری‌ها برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند که تصمیمی مهلک بوده و ممکن است کل دارایی‌های این افراد را از بین ببرد. چرا که بازار سهام همیشه مطلوب و جذاب نیست ولی برخی با اعتقاد اینکه روند صعودی بازار دائمی است اقدام به دریافت اعتبار از کارگزاری می‌کنند و زمینه ضرر و زیان‌های احتمالی را فراهم می‌کنند.

بنابراین انتخاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری به افراد تازه وارد پیشنهاد می‌شود. چون برخی از صندوق‌ها در یک ماه گذشته بیش از ٨٥ درصد بازدهی داشتند و سرمایه‌گذاران تازه وارد، بدون ترس از نوسان بازار و احتمال ضرر و زیان می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها کنند.

منبع: بورس پرس





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: